Preguntes freqüents per la ciutadania
Preguntes més freqüents per la ciutadania (PMF)
Com creo i verifico el meu compte?
El primer és crear un compte. Crea i omple les dades que se't demana. És un requisit marcar la casella d'acceptació de les condicions d'ús i omplir correctament el CAPTCHA (a la part inferior del formulari se'ns presenta una imatge amb unes lletres deformades que hauries d'introduir a la casella inferior com a mesura de seguretat; tingues en compte la diferència entre majúscules i minúscules).
Creant un nou compte t’arribarà un correu electrònic a l'adreça que hagis especificat, i ete") per acabar de crear el compte. Un cop creat el compte bàsic, i després d'entrar amb el teu correu i contrasenya, el sistema donarà l'opció de fer-ne una verificació bàsica. Per fer-ho, fes clic a l'enllaç "El meu compte" de la part superior dreta, i després al botó "Verificar el meu compte".
En aquells processos en què sigui necessari, també es demanarà que introdueixis les teves dades de residència, per verificar que estàs empadronat al municipi (és important introduir el número de document amb la lletra i la data de naixement, i marcar la casella d'acceptació d'accés al Padró). Si les dades són correctes, el teu compte et permetrà donar suport a les propostes. En cas contrari, consulta l'Oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament i confirma que la teva informació del Padró és correcta.
Si no estic empadronat puc participar?
Sí que és possible participar encara que no estiguis empadronat. Pots participar en alguns processos habilitats, en els debats presencials, i també és possible llançar una proposta, sense necessitat d'estar empadronat. Només en alguns processos, els suports a les propostes es limiten a la gent empadronada de la mateixa manera que només les persones empadronades al poble poden votar en les eleccions municipals.
Per a què serveix verificar el meu compte?
Per utilitzar la plataforma necessites un compte d'usuari. Segons el grau de verificació podràs fer més o menys coses. Com per exemple: si et registres amb l'adreça electrònica i no dónes cap dada més (no fem el procés de verificació de residència) podràs comentar i argumentar propostes. Si després de registrar-te has fet la verificació bàsica, és a dir, has verificat la residència a través del web podràs donar suport a propostes.
Com puc canviar la meva adreça electrònica, el meu nom d’usuari, la contrasenya, donar-me de baixa o activar o desactivar les notificacions que m’arriben al coreu electrònic?
Fes clic a l'enllaç "Entra", introdueix la teva adreça electrònica i la contrasenya, i prem el botó "Entra". Un cop fet això, fes clic a l'enllaç "El meu compte", on trobaràs totes les opcions que et permetran canviar la teva adreça electrònica, nom d'usuari, contrasenya, donar-te de baixa o activar o desactivar les notificacions. Un cop fet el canvi adequat, assegura't de fer clic al botó "Desa els canvis".
Què puc fer si m’he oblidat de la contrasenya o no em funciona?
Pots sol·licitar una nova contrasenya perquè se t'enviï al teu correu electrònic. Si la solució anterior no funciona, pots enviar un correu electrònic a palafolls@palafolls.cat , on et resoldran el problema associat al teu compte. En processos que tinguin cites presencials, també pots dirigir-te i participar-hi sense haver-te de registrar en el web.
Què puc fer si no aconsegueixo crear el meu compte correctament?
Revisa la secció "Com creo i verifico el meu compte?", per assegurar-te que estàs seguint els passos adequadament.
Si encara es manté el problema, pots enviar un correu electrònic a l'adreça palafolls@palafolls.cat i rebràs assistència.
Si som una entitat, podem participar i com?
Les entitats palafollenques, amb seu social a Palafolls i incrites degudament en el Registre municipal d'associacions i entitats ciutadanes, podeu participar fent propostes, comentaris o participant als debats, tant a nivell virtual com presencial. En cap cas podeu donar suport a propostes o votar, ja que només es pot fer de manera individual.
Els passos a seguir donar-se d’alta com a entitat són:
Entrar al compte d’usuari/a d’un/a dels membres
Fer clic al menú situat a la part superior dreta i entrar a “El meu perfil públic”.
Fer clic a “Crea un grup”
Introduir les dades de l’entitat: Nom, Àlies, Email, NIF i Telèfon
Esperar a que, des de l’Ajuntament, validem el registre
Un cop registrada, podeu afegir membres al grup/entitat i començar a participar!
Què implica Adherir-se i Donar suport?
Les persones usuàries poden relacionar-se amb les propostes o aportacions de cada procés. Es pot visualitzar les propostes/aportacions i també es permet:
Adherir-se: Quan es clica el botó d'adhesió s'activa el seguiment d'aquesta proposta. De tal manera que es rebran avisos quan hi ha comentaris o canvis en la proposta així com el seguiment de com avança la pròpia proposta (si és acceptada, o si està en estudi, etc).
Donar Suport: Quan es clica el botó de Suport és l'equivalent a votar aquesta proposta. És possible que el procés de participació permeti o no que les persones participants votin les propostes i mostrin el seu recolzament.
Compartir